вторник, 12 юли 2011 г.

Парфюмни композиции

Впечатлението, което оставя всеки аромат, е различно. То може да бъде предизвикващо или дистанциращо, открито или тайнствено, интимно или умерено. Уханията се различават едно от друго не само по аромата си, но и по своята трайност. А това зависи от типа продукти, който се използва: Parfum или Eau de Parfum; Eau de Toilette или Spray Cologne. Всички те са съставени от ароматен концентрат, спирт и вода. Пропорциите на тези три елемента формират различията по отношение на трайността. Добавените в съвсем малки дози оцветители и антиокислители, не променят аромата и не влияят на неговата продължителност върху кожата.

Parfum.
По френски маниер те се наричат Parfum, по английски – Perfume. Имат и трето наименование – Extrait, но то е остаряло и почти не се използва вече. Парфюмите са най-концентрирани и интензивни. При тях по правило ароматният концентрат е 20-30%. Използват се естествени есенции от цветя. Те са изключително скъпи и в другите композиции присъстват частично или под формата на изкуствени заместители. Парфюмите се продават в малки флакони, най-често по 7 или 15 мл. Тези флакони са интересни по форма, опаковката е красива и говори за изтънченост. Като качество парфюмите са най-добри, като цена – най-скъпи.

Eau de Parfum – EDP.
В буквален превод означава вода от парфюм. Някои производители използват названието Parfum de Toilette (тоалетен парфюм). По сила и дълготрайност ароматът заема второ място. Ароматните концентрати при него са 15-25%. Eau de parfum, независимо от названието си, е подходящ за жени, при които парфюмирането е не просто навик, но и стил на живот.

Eau de Toilette – EDT.
В превод означава тоалетна вода. Уханието му е по-леко и слабо от Parfum и Eau de Parfum. В него ароматният концентрат е 10-20% при женските тоалетни води и 6-12% при мъжките.

Eau de Cologne – EDC.
Аналог е на Eau de Toilette. Нарича се още одеколон. Концентрацията на ароматните съставки е 12-25%. Алкохолът в него – 80% или още по-слаб. В парфюмерията рядко се произвежда за жени, обикновено е за мъже и има по-слаб аромат.

Както видяхме, при различните парфюмни композиции има разминавания в съотношенията на концентрацията на ароматичните масла и спирта. Тези различия съответстват на трайността и интензивността на аромата. Цената, от своя страна, дори на едно и също ухание, зависи от типа композиция, под която се продава. В някои случаи думи като “extreme” и “concentree”, добавени към името на уханието, могат да разкрият напълно различни съотношения в състава му.
Трябва да се има предвид, че различните парфюмерийни къщи дават различни конценрации на всеки един от своите продукти. Следователно може да се получи така, че тоалетната вода на една марка производители да е по-концентрирана и дълготрайна от парфюмната вода на друга марка.

Няма коментари:

Публикуване на коментар